LISTA ODTWARZANIA

niedziela, 1 listopada 2015

OBCE NIEBO



OPIS
Na północy Szwecji, w małym miasteczku, mieszka para polskich emigrantów, która w nowym kraju szuka spokoju i dobrobytu. Jednak nie umieją odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Tylko ich siedmioletnia córka mówi po szwedzku i zaadaptowała się do nowych warunków. Pewnego dnia w ich domu pojawia się Anita z Urzędu do spraw Społecznych. Kolejne nieporozumienia i różnice kulturowe sprawiają, że mała Ula, podobnie jak 30 tysięcy innych dzieci w Szwecji, zostaje odebrana rodzicom. Za miesiąc ma odbyć się rozprawa sądowa, w wyniku której nieodwołalnie trafi do adopcji. Zaczyna się dramatyczna walka o przetrwanie rodziny, o wolność i o miłość.


MOJA OCENA
Film, o którym piszę jest polsko-szwedzki, ponieważ reżyserowali go Polacy, ale również Szwedzi.
Niedawno razem z moją przyjaciółką pojechałyśmy na ten film do kina. Nie zawiodłyśmy się, film był nawet ciekawy.
 Pokazał jakie jest prawo w Szwecji (beznadziejne) oraz jak mocna może być miłość rodziców do dziecka. Na początku nie pomyślałam, że rodzice mogliby tak długo i zacięcie walczyć o swoje dziecko. Uważam, że siedmioletnia Ula nie do końca wiedziała co robi, gdy zadzwoniła do BRIS (u nas inaczej to telefon zaufania), lecz potem zrozumiała, że tylko z rodzicami może być szczęśliwa :)


KRÓTKIE INFO
Ostatnio wpadłam na pomysł zrobienia małego konkursu. Czy chcielibyście abym taki zrobiła czy raczej nikt nie jest zainteresowany? Piszcie w komentarzach co o tym myślicie. Mam dwa pomysły na konkurs:

  1. Trzeba by było zareklamować mojego bloga w najbardziej kreatywny sposób LUB
  2. na moją pocztę albo w komentarzu było by trzeba napisać o swoim ulubionym filmie.
Napiszcie który konkurs byłby fajniejszy, a ja wezmę to pod uwagę. Oczywiście będą też nagrody, które każdy chciałby je pewnie zdobyć. 

3 komentarze:

  1. ciekawy opis, lubię filmy tego typu, gdzie trzeba walczyć o miłość przeciwko prawu. Jeśli chodzi o konkurs to chyba pomysł 2 jest lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post ! Fajna recenzja - uwielbiam takie filmy ! http://izzyybella.blogspot.com/.../thats-where-youre... zapraszam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie opisane, film wydaje się dość ciekawy. Powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga, zapraszam! ----> http://it-s-too-h-a-r-d.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz. To w szczególności one zachęcają do prowadzenia bloga :)